In beeld: de libelle

Hoe vaak wordt ons verteld dat we de kleine dingen in het leven moeten waarderen? De manier waarop de wind je gezicht raakt. De glimlach van een vreemde terwijl diegene een sms leest. Hoe een klein kind je naam uitspreekt. Je favoriete muziek die afgespeeld wordt in een winkel. De zon die een paar seconden door de wolken heen breekt en je huid verwarmt. Een warme maaltijd nadat je net door de kou bent geweest. Je beste vrienden die er altijd op het juiste moment lijken te zijn.
De fragiele vleugels van een libelle.

28 gedachtes over “In beeld: de libelle

  1. Een prachtige foto, en wij mensen moeten inderdaad meer dankbaar zijn.
    Eigenlijk even op de grond in huis gaan zitten en elke dag opnoemen wat je wel niet allemaal hebt.

  2. Ja, je weet het weer mooi op te schrijven.
    Ik zou willen dat ik nu in de tuin zat en dat die zon door de wolken heen zou breken om mijn huid te verwarmen terwijl er een blauwe libelle voorbij kwam. Dat zou ik echt enorm waarderen 😉

  3. Die laatste ontwijk ik liever, daar kijk ik niet eens naar. Brrrr.
    Maar het zijn wel die kleine dingen die het doen. Mijn favoriet? De mist boven de landerijen terwijl de zon net op komt. Dat maakt het mij altijd zo gelukkig dat ik in Nederland woon en bij de polder. Gewoon om die magie te mogen zien 🙂

  4. Ik ging vroeger met mijn vader altijd libellen vangen (en dan weer loslaten uiteraard) 🙂

    Oh en als ik in een winkel ben en ze draaien een liedje die ik echt te gek vind dan ga ik de winkel pas uit als het liedje is afgelopen wahahahah! 😛

  5. Toen ik de titel las dacht ik aan het blad :$

    Maar toen ik de foto zag veranderde dat, mooie foto en mooie beschrijving. Zelf vind ik de kleine fragielere (is dat een woord?) libellen nog mooier, die met een groen of een blauw lijfje. Die mooie tere vleugeltjes passen dan ook wat beter bij het lijfje.

  6. De fragiele vleugels van een libelle inderdaad, zo wonderlijk dat die ook zo sterk (blijken) te zijn. En ook inderdaad: wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.

  7. Mooi stukje! En een hele mooie foto 🙂 Toevallig heb ik begin september ook eens een paar libelles van dichtbij bestudeerd (en op de foto gezet) en op de één of andere manier vond ik het toen heel raar dat ik die moeite nooit eerder had genomen, want ik heb vaak genoeg een libelle voorbij zien vliegen – maar ook van dichtbij zijn ze mooi ^^ Dat maakte echt mijn dag, dat ik ze zo goed op de foto kon krijgen toen, haha.

  8. Is een libelle In staat
    Een Margriet te lezen?
    Overwint zij de angst
    Als van die vlieg
    Die de krant
    Wilde lezen
    Maar de dood heeft gevonden
    Omdat het de eigenaar belette
    Alle woorden
    In één oplag te zien?

Plaats een reactie