In beeld: de eenzame wandelaar

De eenzame wandelaar heeft geen andere mensen nodig om zijn pas aan te moedigen. Hij heeft geen behoefte om te praten of om het weer hardop te observeren. Hij wil gewoon zijn. Alleen met zijn gedachten. Stilte. Het enige wat zijn zwijgende contemplatie doorbreekt is zijn vaste ademhaling. Af en toe ontsnapt er een wolkje van condens.
Misschien heb je hem wel eens zien lopen. Misschien ben je zelf een eenzame wandelaar. Ik weet dat ik het soms ben en heel vaak wil zijn. Gewoon, in mezelf gekeerd, met de wereld om me heen die zich als een film voor me afspeelt. Dat is ook een vorm van liefde.

20 gedachtes over “In beeld: de eenzame wandelaar

  1. Mooi geschreven. Ik ben zelf niet zo’n eenzame wandelaar, maar als ik met de hond ga wandelen vind ik het wel fijn als ik niemand tegen kom, daar heb ik dan echt even geen zin in. Mss ben ik dan toch onbewust een eenzame wandelaar?! 😉

  2. Met jezelf
    wel zo rustig
    op pad gaan
    Eén paar voeten
    bepalen de koers
    Het kost me toch
    wel moeite:
    “Trek ik
    de stoute schoenen aan?”
    “Hoe kom ik de drempel over?”
    “Keer ik veilig weer?”
    Iedereen kan ik vertellen
    over wat ik zag
    of voelde
    Beleefde het geheel alleen
    Niemand zal het geloven:
    Er liepen velen
    in mijn gedachten
    met mij mee

  3. Een eenzame wandelaar, meestal met camera, dat ben ik. 😉 Het liefst loop ik met mijn camera op mijn rug, zodat wandelen en nadenken voorrang heeft op fotograferen

Plaats een reactie