In beeld: porselein

Dit is het porselein dat bij mijn moeder in huis staat. Het was jaren geleden van mijn overgrootmoeder. Nu staat het in de kast mooi te zijn, maar ooit werd eruit gedronken. Ik zie voor me hoe mensen koffie of thee op het bordje morsten, de kruimels van hun koekje in het kopje lieten vallen, welke gesprekken ze gevoerd zouden hebben. Het was een andere tijd, er waren andere mensen. Het servies werd gemaakt en gebruikt lang voordat ik geboren werd. En nu staat het zomaar bij ons in de kast, stof te verzamelen. Prachtig te zijn.
Ik vraag me af wat voor spullen mijn kleinkinderen van mij in hun kast zullen zetten.

22 gedachtes over “In beeld: porselein

  1. Mooie foto! Volgens mij heeft mijn oma ook zulk soort servies ergens, dat was huwelijkscadeau gegevens aan haar ouders en echt familiestuk geworden. Toch jammer dat die soort dingen tegenwoordig niet meer zo gauw gebeuren…

  2. Waarschijnlijk blijft je blog bewaard op Google
    Of zou het niet meer gevonden worden,
    bestanden van windows vista en 7
    Druk het af en houdtbhet leesbaar
    De verhandelingen en voorwerpen die je
    veelduldig noemt zijn dan inderdaad
    niet meer in gebruik.
    Maar misschien verlangt men terug
    naar jouw tijd, omdat het resprect er wel was
    ofmeen fiets waaropje heerlijk ” trappen ” kom!

  3. Een kop en schotel
    van broos, beschildert porselein
    Kopjes warme thee
    in het prieeltje
    heerlijk buiten in de zomerzon
    De kinderen spelen
    met de popjes
    Hoe kwetsbaar de jeugd

Plaats een reactie